Les empreses de Catalunya representen el 35 % de signants del Charter de la Diversitat que impulsa la Comissió Europea

Més de 800 empreses s’han compromès ja amb els principis que el Charter de la Diversitat defensa. A finals de 2015, Catalunya va experimentar un creixement important pel que fa al número de signants, que ara representen un 35%.

• Més de 800 empreses s’han compromès ja amb els principis que el Charter de la Diversitat defensa.

• A finals de 2015, Catalunya va experimentar un creixement important pel que fa al número de signants, que ara representen un 35%.

Barcelona-. La gestió de la Diversitat a les organitzacions és una tasca primordial per a Catalunya. Així es va posar de relleu a la jornada organitzada per Fundación Diversidad, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de la ciutat comtal, que va tenir lloc a la Sala Empren de Barcelona Activa. Tot plegat mostra que el compromís de les empreses catalanes amb la gestió de la diversitat a les seves organitzacions és cada cop major, ja que són moltes les empreses que, a més de signar el compromís amb el Charter, desenvolupen diferents programes de gestió de la diversitat dins les seves organitzacions.

La Sra. Sara Berbel, Gerent de Política Econòmica i Desenvolupament Local i Directora General de Barcelona Activa, va ser l’encarregada d’obrir l’acte, destacant que saber gestionar la diversitat és l’aposta segura per aconseguir la tan desitjada innovació empresarial.

La Sra. Ana Sarmiento, experta en Diversitat Generacional, va parlar sobre la importància de conèixer i entendre els Millennials. Aquesta generació és el futur, l’any 2022 el 75% dels treballadors seran Millennials i les empreses s’hauran d’adaptar a la seva manera de fer i pensar.

La Sra. Mar Aguilera, Directora de Fundación Diversidad, va parlar de la necessitat de construir organitzacions intel·ligents mitjançant la inclusió i va puntualitzar com el biaix inconscient és la primera barrera per aconseguir aquesta inclusió.

D’altra banda, la Sra. Núria Ramon Pérez, Directora de la Fundació ACSAR, va presentar l’estudi «Trajectòries socials i integració dels joves nouvinguts a Catalunya», que analitza el repte de la cohesió en diversitat amb el col·lectiu de migrants. Segons l’estudi, les trajectòries educatives dels joves nouvinguts són més curtes que les dels autòctons. I només el 12% mostra una immersió plena a la identitat cívica catalana.

De la cloenda de l’acte  es va encarregar la Sra. Maravillas Rojo, Patrona de Fundación Diversidad, que va explicar com les societats són cada cop més complexes i alhora més diverses. També va destacar la importància que les organitzacions siguin entitats amb “ànima”.

Nous signants a Barcelona

COLT TECHNOLOGY SERVICES, MULTISERVEIS NDAVANT, S.L. són les dues noves empreses que s’han compromès amb els principis que defensa el Charter de la Diversitat.

Així mateix, COPESCO & SEFRISA, S.A, LIMPIEZAS DEYSE, S.L, WL GORE Y ASOCIADOS, S.L, són les empreses que han renovat el seu compromís.

D’altra banda, el Sr. Javier Benavente Barrón, President de Fundación Alares i la Sra. Maravillas Rojo, membre del Patronat de Fundación Diversidad, durant l’acte, van lliurar el Certificat i Segell Alares ESR d’Empresa Socialment Responsable amb la Plantilla, a DELTA TÈCNIC, S.A. i LABORATORIS FELTOR, S.A.

¿Què és el Charter de la Diversitat?

Certificado y Sello Alares ESR

siguenos en twitter @Alares Conecta con nosotros en Facebook Únete a nuestra red de Linkein Susbíbete a nuestro Canal de Youtube